Hae
Johanna Tolppola
Kaupallinen yhteistyö

2200 seuraajaa Instagramissa = +30% vuosituloa

Kaupallinen yhteistyö: Uma Workspace

Kuinka monta seuraajaa täytyy olla, että voit lähettää ensimmäisen laskun yhteistyöstä?

Suurin osa meistä kaikista ajattelee, että sitten kun mulla on asia X tai olen saavuttanut asian Y, niin pystyn / voin saavuttaa jotain mistä haaveilen. Jotkut teistä ihan varmasti on joskus alitajuisesti ajatellut, että esim. sitten kun olen 10 kg hoikempi, niin xxxxx.

Monet aloittelevat somevaikuttajat ajattelevat samoin, kun tulee kysymykseen esim. Instagram-seuraajat. ”Sitten kun mulla on 20 000 seuraajaa, saan ensimmäisen rahallisen yhteistyön”. VÄÄRIN.

Kaikissa Vaikuttajamedian koulutuksissa me aina puhutaan siitä, miten joka ikinen teistä voi tienata somella. Toki mitä isommat seuraajamäärät, niin sitä isompi lasku asiakkaalle lähtee. Esimerkkinä minä ja Monna. Monna voi tehdä huomattavasti vähemmän yhteistöitä kuin minä ns. saman kuukausipalkan eteen. Monnalla on Instagramissa seuraajia yli 20 000 ja mulla 2 250. Itse teen kaikki yhteistyöt aina blogiin ja Instagramiin, kun taas Monna sopii yhteistöitä kumpaankin kanavaan erikseen.

Koulutuspäivä Uma Workspace Teurastamolla.

2200 seuraajaa Instagramissa = +30% vuosituloa

Teen päivätöikseni markkinointijohtamista. Somevaikuttaminen on ja tulee myös jatkossa olemaan sivutulonlähteeni. Rakastan päätyötäni, mutta vaikuttaminen on mukavaa itsensä toteuttamista siinä sivussa.

Äitiyslomalla (2018) vein somevaikuttamiseni enemmän ammatilliseen suuntaan ja äitiyslomavuoden aikana sivutulot olivat 20% vuosiansioista. Viime vuonna palasin töihin ja jatkoin sivutoimisena vaikuttajana. Nyt voin todeta, että se toi melkein 30 % lisää tuloja.

Pääkaupunkiseudulla Uma Workspace -toimistohotelleja on mm. Esplanadilla, Teurastamolla ja uusin Keilaniemessä. Hinnat on alkaen 285 € / kk.

Nyt kaikki aloittelevat vaikuttajat varmasti miettivät, että miten tämä tehdään?

Ensinnäkin sun tulee tietää omat vahvuutesi; miten erotut muista, miksi kukaan haluaisi tehdä yhteistyön sun kanssa eikä jonkun toisen vaikuttajan? Kaunis feedi ei ole kilpailukeino, vaan se on jo standardi. Kuka / mikä tekee susta kiinnostavan?

Hinnoittelu. Minä en voi pyytää samaa hintaa yhteistyöstä, kuin esim. Monna. Jos pyytäisin sellaisia hintoja, leikkaisin itseltäni kaikki mahdollisuudet yhteistöihin. Niin mun, kuin sun tulee hinnoitella yhteistyösi oikein. Ei myöskään alihinnoittelua kiitos, koska se taas ajaa koko meidän alaa alas.

Itse pidän eniten sellaisista yhteistöistä, jossa yritys sanoo oman budjetin ja pääsen tarjoamaan kokonaisuuden, joka pohjautuu budjettiin. Yksi yritys esim. kertoi budjetikseen 2 000 euroa ja kerroin, että sillä saa x kpl Instgram-julkaisuja ja x kpl blogikirjoituksia. Reiluna kumppanina annoin myös extranäkyvyyttä.

Ammatillinen ote mahdollistaa pidemmät yhteistyöt. Tällä tarkoitan, että sulla pitää olla mediakortti, sun sisällöt pitää olla hyvin suunniteltuja ja mieluiten joku strategia siellä taustalla. Ole läpinäkyvä, reilu ja aktiivinen.

Tee myyntiä, pidä sama hinnoittelumetodi kaikille kumppaneille ja raportoi tuloksista. 

Jos kaipaat apua näiden asioiden kanssa, suosittelen meidän kevään koulutuksia.

Koulutukset

SOMEPAJA 8.2.2020 KLO 10-14 / HELSINKI

Koulutuksessa vastataan kysymyksiin; Miten rakentaa menestyvä henkilöbrändi somessa / Miten saada oma yritystili kiinnostavaksi?

Koulutus sopii hyvin vaikuttajille, asiantuntijoille ja pienyrittäjille, jotka ovat kiinnostuneet henkilöbrändin kehittämisestä somessa.

Koulutuksen sisältö: KUINKA KEHITTYÄ SOMEN AMMATTILAISEKSI? EROTU JOUKOSTA – TEE VAIKUTUS!

  • Miten rakentaa menestyvä henkilöbrändi somessa
  • Miten saada oma sometili kiinnostavaksi ja miten erottautua muista
  • Mitä ja miten somekanavia kannattaa hyödyntää vaikuttajana, asiantuntijana tai yrittäjänä (mukana blogi, Instagram, Facebook ja LinkedIn)
  • Kuinka tehdä sisältöstrategia ja -suunnitelma, jotka tukevat omaa henkilöbrändiä
  • Kuinka muuttaa sometekeminen tuloiksi

Tapahtumassa tarjoillaan aamiainen.

TAPAHTUMAN TIEDOT

Tapahtuma järjestetään 8.2.2020 klo 10-14 Helsingissä

Tapahtuman hinta 89 € /osallistuja (sis. alv)

Sitovat ilmoittautumiset osoitteeseen: tapahtumat@vaikuttajamedia.fi

Tapahtumaan mahtuu vain rajallinen määrä osallistujia.

VAIKUTTAJAN INTENSIIVI EXCLUSIVE -PÄIVÄ 7.3.2020 KLO 10-18 / HELSINKI

Tämä intensiivipäivä käy tiivistetysi läpi intensiiviryhmän 5 kk:n sisällön kahdeksassa tunnissa. Päivän tarkoitus on tarjota vaikuttajalle mahdollisuus syventää omaa osaamistaan, henkilöbrändäytyä somessa paremmin sekä orientoitua viemään somevaikuttaminen ammatilliseen suuntaan.

Päivän sisältöön kuuluu mm.:

  • Sisältöstrategia
  • Avaimet sisältösuunnitelman tekoon
  • Kanavakohtainen analytiikan tulkinta ja seuraaminen (Google Analytics ja Instagramin algoritmi) sekä Blogin SEO-optimointi
  • Kaupallistaminen ABC
  • Vinkit luoda toimiva mediakortti
  • Yhteenveto ja tulevaisuuden suunnitelmat jokaiselle ryhmäläiselle

Päivän aikana:

  • Käydään läpi selkeät ohjeet miten kehittyä vaikuttajana ja miten henkilöbrändäytyä somessa paremmin
  • Annetaan tarkat ohjeet miten viedä oma somevaikuttaminen ammatilliseen suuntaan.
  • Syödään yhdessä herkullinen lounas

Päivän jälkeen vaikuttajalla on selkeä visio omasta somevaikuttamisesta ja henkilöbrändistä, tieto miten lähestyä yrityksiä yhteistyö-asioissa, osaaminen kanavakohtaisen analytiikan tulkintaan ja oman blogin SEO-optimointiin, sekä kontaktit mm. pr-toimistoihin.

Paikka ja aikataulu:

  • 7.3.2020 klo 10-18 / Helsinki
  • Hinta 299 € (sis. alv)
    • ENSIMMÄISET 10 ilmoittautujaa saa hintaan 249 € (sis. alv)
  • Koulutuksen voi maksaa halutessaan kahdessa erässä.

(Vaikuttajan intensiiviryhmä 495 €, Vaikuttajan intensiivi exclusive-päivä 299 €)

Hae mukaan valmennukseen laittamalla yhteystietosi ja somekanavasi osoitteeseen: tapahtumat@vaikuttajamedia.fi

LUE MYÖS: 4 VINKKIÄ OMAN UNELMIEN TYÖURAN RAKENTAMISEEN

Kaupallinen yhteistyö: Uma Workspace

2 kommenttia

  1. Maiju kirjoitti:

    Itsekin olen opetellut hinnoittelua. Olen oppinut arvostamaan omia vahvuuksiani. Tiedän olevani gluteenittomalla saralla niin kova, että pystyn kertomaan sen myös gl-yrityksille. Muistan kertoa aina, että osun juuri oikeaan kohderyhmään ja hyvin laajalti. On todella hyvä tietää vahvuutensa ja hinnoitella juuri sen mukaan. On hyvä ymmärtää oma arvonsa.

    • Johanna / JohanOnFitness kirjoitti:

      Kiitos kommentista! Kiva kuulla ja juuri näinhän se menee. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *